Władze Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
1. Zgromadzenie Wspólników
2. Rada Nadzorcza
Krzysztof Hekert – Przewodniczący
Marek Kinal – Z-ca Przewodniczącego
Roman Pawłowski – Członek
3. Zarząd
Jacek Sochacki – Prezes Zarządu
Schemat organizacyjny Spółki –> zobacz
Ogłoszenie o naborze na stanowisko Prezesa Zarządu MPWiK Sp. z o.o. w Brodnicy –> zobacz
Zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2176) oraz rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68 z późn. zm.), na stronach Biuletynu Informacji Publicznej znajdziecie Państwo informacje publiczne dotyczące Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. z siedzibą w Brodnicy – w szczególności o statusie prawnym, organizacji, przedmiocie działalności i kompetencjach, informacje o organach przedsiębiorstwa, majątku, prowadzonych rejestrach, ewidencjach oraz wiele innych informacji publicznych, do których udostępnienia zostały zobowiązane organy jednostki.
Prezes Zarządu
Jacek Sochacki
1. OFERTY PRACY
W przypadku chęci podjęcia zatrudnienia w MPWiK Sp. z o.o. prosimy o złożenie CV:
1.1 PRAKTYKI/STAŻE
Informujemy, iż istnieje możliwość odbycia praktyk/staży przez uczniów szkół średnich oraz studentów uczelni wyższych. W celu ustalenia szczegółów prosimy o kontakt:
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
2. MENU PODMIOTOWE
Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2020 r. poz. 2176) nakłada na określone podmioty, m.in. organy władzy publicznej oraz organy samorządów gospodarczych i zawodowych (art.4) obowiązek udostępniania informacji dotyczących spraw publicznych oraz ustala zasady i tryb udostępniania tych informacji. Na mocy ustawy organy władzy publicznej oraz grupy samorządowe i zawodowe mają obowiązek stworzenia internetowego Biuletynu Informacji Publicznej. Przepisy wykonawcze zawarte w Rozporządzeniu Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. z 2007 nr 10, poz. 68 z późn. zm.) określają strukturę, zakres publikowanych informacji oraz funkcjonalność biuletynu.
Założenia
Biuletyn Informacji Publicznej ma na celu utworzenie ogólnodostępnej bazy informacji obejmującej cały kraj. Całość zgromadzona będzie na stworzonej przez Ministra SWiA stronie głównej Biuletynu (www.bip.gov.pl), skąd odnośniki będą prowadziły do Biuletynów poszczególnych podmiotów określonych w ustawie.
Intencją ustawodawcy jest upowszechnienie oraz ujednolicenie zakresu i sposobu publikowania informacji o sprawach publicznych, poprzez stworzenie w poszczególnych serwisach internetowych Biuletynu Informacji Publicznej, posiadającego ściśle określone mechanizmy nawigacji oraz jednolity we wszystkich serwisach zakres prezentowanych danych. Ma to w znacznym stopniu ułatwić i przyspieszyć wyszukiwanie potrzebnych informacji każdemu obywatelowi, podmiotowi gospodarczemu lub instytucji.
Zgodnie z art. 6 ustawy, biuletyny utrzymywane przez podmioty wymienione w ustawie w art. 4 ust. 1 powinny publikować m.in. następujące informacje publiczne o:
zamierzeniach działań władzy ustawodawczej oraz wykonawczej, projektowaniu aktów normatywnych, programach w zakresie realizacji zadań publicznych, sposobie ich realizacji, wykonywaniu i skutkach realizacji tych zadań,
statusie prawnym lub formie prawnej, organizacji, przedmiocie działalności i kompetencjach, organach i osobach sprawujących w nich funkcje i ich kompetencjach, strukturze własnościowej podmiotów, majątku którym dysponują,
zasadach funkcjonowania podmiotów, w tym:
trybie działania władz publicznych i ich jednostek organizacyjnych, trybie działania państwowych osób prawnych i osób prawnych samorządu terytorialnego w zakresie wykonywania zadań publicznych i ich działalności w ramach gospodarki budżetowej i pozabudżetowej, sposobach stanowienia aktów publicznoprawnych, sposobach przyjmowania i załatwiania spraw, stanie przyjmowanych spraw, kolejności ich załatwiania lub rozstrzygania, prowadzonych rejestrach, ewidencjach i archiwach oraz o sposobach i zasadach udostępniania danych w nich zawartych,
treść i postać dokumentów urzędowych, stanowiska w sprawach publicznych zajęte przez organy władzy publicznej i przez funkcjonariuszy publicznych w rozumieniu przepisów Kodeksu Karnego, treść innych wystąpień i ocen dokonywanych przez organy władzy publicznej, informacja o stanie państwa, samorządów i ich jednostek organizacyjnych,
majątku Skarbu Państwa i państwowych osób prawnych, innych prawach majątkowych przysługujących państwu i jego długach, majątku jednostek samorządu terytorialnego oraz samorządów zawodowych i gospodarczych oraz majątku osób prawnych samorządu terytorialnego, a także kas chorych, długu publicznym, pomocy publicznej, ciężarach publicznych
3. JEDNOSTKA I JEJ ORGANIZACJA
Status prawny
Przedsiębiorstwo użyteczności publicznej branży wodociągowo-kanalizacyjnej Spółka prawa handlowego zarejestrowane w Sądzie Rejonowym w Toruniu, VII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000052019.
Struktura własnościowa
Własność komunalna – jednoosobowa Spółka z o.o. Gminy Miasta Brodnicy.
Organizacja
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Przedmiot działalności i kompetencje
Przedmiotem statutowej działalności Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. jest pobór, uzdatnianie i dostarczanie wody, odprowadzanie i oczyszczanie ścieków Pozostałą działalność, którą prowadzi Spółka określają zapisy § 6 Umowy Spółki
3.1.1. HISTORIA
3.1.2. STATUT JEDNOSTKI
Akt Założycielski Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. z dnia 28 września 2020 roku. więcej >>>
3.1.3. SCHEMAT ORGANIZACYJNY
Strukturę organizacyjną Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. przedstawia schemat organizacyjny obowiązujący od dnia 31 sierpnia 2018 roku.
3.2. Organy Spółki
3.2.1. Zgromadzenie Wspólników
100% udziałowcem MPWiK Sp. z o.o. jest Gmina Miasta Brodnicy. Funkcję Zgromadzenia Wspólników Spółki pełni Burmistrz Brodnicy – Pan Jarosław Radacz
3.2.2. Rada Nadzorcza
Rada Nadzorcza MPWiK Sp. z o.o.
w osobach:
Krzysztof Hekert – Przewodniczący Rady Nadzorczej
Marek Kinal – Zastępca Przewodniczącego Rady Nadzorczej
Roman Pawłowski – Członek Rady Nadzorczej
3.2.3. Zarząd Spółki
Zarząd Spółki MPWiK Sp. z o.o.
Jacek Sochacki – Prezes Zarządu
3.2.4. Zasady wynagradzania organów zarządczych i nadzorczych
Zasady wynagradzania organów zarządczych oraz nadzoru
Uchwała nadzwyczajnego zgromadzenia wspólników w sprawie zasad wynagradzania członków zarządu) nr 1
3.3. Tryb działania MPWiK Sp. z o.o.
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. prowadzi działalność na podstawie decyzji Zarządu Gminy Miasta Brodnicy z dnia 28 maja 2002 roku udzielającej zezwolenia Spółce na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania, a także w oparciu o obowiązujące przepisy, w tym m.in.:
– ustawę z dnia 15 września 2000 r. – Kodeks spółek handlowych (Dz.U. z 2020 r. poz. 1526 z późn. zm.),
– ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz.U. z 2020 r. poz. 2028.),
– ustawę z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz.U. z 2020 r. poz. 310, z późn. zm.),
– ustawę z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz.U. 2020 r. poz. 1219 z późn. zm.),
– ustawę z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2020 r. poz 797 z późn. zm.),
– regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków uchwalony przez Radę Miejską Brodnicy uchwałą nr III/14/2018 z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków, opublikowany w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko-Pomorskiego z 2018, poz. 6948.
PODSTAWY PRAWNE REGULUJĄCE DZIAŁALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA
Od strony formalno – prawnej działalność MPWiK w Brodnicy regulują następujące dokumenty:
w zakresie zaopatrzenia w wodę:
Dla wodociągu południowego zlokalizowanego w Brodnicy przy ulicy Ustronie
Dla wodociągu północnego zlokalizowanego w Karbowie
w zakresie odprowadzania ścieków:
w zakresie odprowadzania wód deszczowych:
w zakresie gospodarki odpadami:
3.4. Informacje dla klienta
Przyjmowanie i załatwianie spraw odbiorców
Dla wygody klientów, w celu szybkiego i sprawnego załatwienia Ich spraw działa biuro obsługi klienta, mieszczące się w siedzibie spółki przy ul. Ustronie 2a w Brodnicy.
Biuro to czynne jest w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach pomiędzy 7.00 a 15.00 .Sprawy przyjmowane są w formie ustnej, telefonicznej, pisemnej, a także drogą elektroniczną i każda z nich załatwiana jest bez zbędnej zwłoki. Pisemne odpowiedzi przesyłane są w nieprzekraczalnym terminie 14 dni od daty wpływu pisma do Spółki.
Sprawy dotyczą głównie następujących zagadnień:
W przypadku spraw zgłaszanych osobiście pracownik biura obsługi klienta stara się załatwić sprawę na miejscu. Sprawy obejmujące szersze spektrum zagadnień np. dotyczące specyficznych zapisów w umowie lub inne np. wymagające decyzji osób z kierownictwa Spółki załatwiane są po przeprowadzeniu koniecznych konsultacji, analiz lub uzgodnień, w zależności od specyfiki rozpatrywanej sprawy.
Podstawą naliczenia należności za usługi świadczone przez MPWIK Sp. z o.o. tj. dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków są wskazania wodomierzy lub urządzeń pomiarowych. Na podstawie wskazań urządzeń pomiarowych wystawiane są faktury dla odbiorców z uwzględnieniem aktualnych taryf i warunków dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Miasta Brodnicy.
Płatności wynikające z faktur mogą być dokonywane w następujących formach:
W przypadku zastrzeżeń, co do poprawności wskazań wodomierza, odbiorca ma prawo złożyć wniosek o urzędowe sprawdzenie prawidłowości wskazań wodomierza. Pisemne złożenie takiego wniosku stanowi podstawę do dokonania wymiany wodomierza inny i sporządzenia jego ekspertyzy. Wnioski z wykonanej ekspertyzy są podstawą do dalszego działania Przedsiębiorstwa zgodnie z obowiązującym regulaminem dostarczania wody i odprowadzania ścieków uchwalonym przez Radę Miasta Gminy Brodnica.
Wszystkie działania, o których mowa wyżej wynikają z unormowań prawnych, m.in. ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków oraz regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków, uchwalonego w dniu 19 grudnia 2018 r. przez Radę Miejską w Brodnicy.
3.5. Rejestry, ewidencje, archiwa
Prowadzone rejestry, ewidencje, archiwa i sposób ich udostępniania danych w nich zawartych
Prowadzone są następujące rejestry i ewidencje:
– rejestr korespondencji przychodzącej i wychodzącej
– rejestr uzgodnień i warunków technicznych
– rejestr postępowań o udzielenie zamówień publicznych
– rejestr umów o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków
– ewidencja odbiorców usług
– rejestr wystawionych faktur
– rejestr odczytów stanów wodomierzy
– ewidencja zapłat należności.
Informacje zawierające dane osobowe znajdujące się w ww. rejestrach udostępniane są na wniosek osoby, której te dane dotyczą.
3.6. Dane adresowe
MIEJSKIE PRZEDSIĘBIORSTWO WODOCIĄGÓW i KANALIZACJI Sp. z o.o.
Taryfa obowiązująca od 29.12.2018 r.
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. informuje, że od dnia 29.12.2018 roku wchodzi w życie nowa taryfa za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków. Taryfa została zatwierdzona Decyzją GD.RET.070.265.D2.2018.2018.KR z dnia 5 grudnia 2018 r. przez Dyrektora Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie z siedzibą w Gdańsku. Zgodnie z art. 24f ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U z 2017 poz. 328 t.j. z późn. Zm.) taryfa wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia przez organ regulacyjny (PGW Wody Polskie). Organ regulacyjny ogłosił zatwierdzoną taryfę na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie w dniu 21 grudnia 2018 r. r. W związku z powyższym nowa taryfa obowiązuje od 29.12.2018 r. Taryfa zatwierdzona została na okres 3 lat.
5. Przetargi
5.1. Informacje o sprzedaży
5.2. Przetargi
5.3. Ogłoszenia o wynikach postępowania
5.4. Regulamin Zamówień
6. Majątek
6.1. Kapitał własny
Kapitał zakładowy MPWiK Sp. z o.o.
wynosi : 25.930 udziałów o łącznej wysokości 25.930.000,00 zł
(słownie: dwadzieścia pięć milionów dziewięćset trzydzieści tysięcy złotych)
i w całości jest objęty przez jedynego Wspólnika – Gminę Miasta Brodnicy.
6.2. Majątek trwały i obrotowy
Majątek Spółki obejmuje:
majątek trwały m.in.:
7. Finanse
7.1. Dochody
Spółka zamknęła rok 2019 zyskiem netto w kwocie 871.858,17 zł.
W całości został przeznaczony na kapitał zapasowy Spółki.
7.2. Straty
Spółka za 2018 rok nie wykazuje straty.
8. Projekt POIŚ
Nazwa projektu:
„ROZBUDOWA I MODERNIZACJA OCZYSZCZLANI ŚCIEKÓW ETAP V – budowa kanalizacji sanitarnej O/M Brodnica”
Dofinansowanie:
Z Funduszu Spójności w ramach umowy nr POIS.01.01.00-00-78/13-00 z dnia 31.07.2014
Wartość dofinansowania:
Całkowita wartość projektu wyniosła 8.989.139,26 zł (brutto) z czego wydatki kwalifikowane wynoszą 5.977.781,04 zł Dofinansowanie z Unii Europejskiej ze środków Funduszu Spójności – 5.048.342,37 zł. Pozostała część sfinansowana została ze środków własnych beneficjenta projektu oraz Gminy Miasta Brodnica.
Termin wykonania:
Roboty budowlane wykonanie w okresie od 05.12.2014 do 27.08.2015., 28.08.2015 końcowy odbiór zadania Więcej >>>
9, Pożyczki z WFOŚiGW
Inwestycje realizowane przy współpracy z WFOŚiGW w Toruniu
10. Laboratorium
Przedsiębiorstwo posiada własne laboratorium, które wykonuje zadania w zakresie:
Laboratorium ma status Laboratorium zatwierdzonego przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Brodnicy, decyzja nr 216/20 z dnia 01 kwietnia 2020 r. w zakresie:
Laboratorium posiada Certyfikat Akredytacji nr AB 1715 nadany przez Polskie Centrum Akredytacji od 08.04.2019 r. w zakresie:
Pracownicy laboratorium doskonalą wiedzę systematycznie uczestnicząc w szkoleniach.
Laboratorium potwierdza swe kompetencje poprzez uczestnictwo w krajowych i międzynarodowych badaniach biegłości (porównaniach miedzylaboratoryjnych)
Laboratorium wykonuje badania zgodnie z obowiązującymi normami, aplikacjami producentów i literaturą techniczną.
Terminy wykonania usługi każdorazowo uzgadniamy z klientem.
10.1 Jakość wody
Jakość wody podawanej do sieci – wartości średnie za 2019 rok
Jakość ścieków – Oczyszczalnia Brodnica – wartości średnie za 2019 rok
11. Kontrole zewnętrzne
1. Najwyższa Izba Kontroli Delegatura w Bydgoszczy
Termin kontroli 23.05.2019 r. do 07.06.2019 r.
Zakres kontroli: Przestrzeganie przez podmioty odprowadzające ścieki do Drwęcy warunków określonych w pozwoleniach wodno-prawnych. Realizacja przez Zakłady zarządzeń pokontrolnych
Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Bydgoszczy.
Dokumentacja i przebieg kontroli dostępne w siedzibie Spółki
2. Najwyższa Izba Kontroli Delegatura w Bydgoszczy
Termin kontroli: 23.11.2020 r. – w trakcie kontroli
Zakres kontroli: Zbieranie i oczyszczanie ścieków komunalnych.
3. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Brodnicy
Termin Kontroli: 24 .06.2020 r.
Zakres kontroli: Przestrzeganie przepisów określających wymagania higieniczne i zdrowotne dla jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi.
Dokumentacja i przebieg kontroli dostępne w siedzibie Spółki
4. Kujawsko Pomorski Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Toruniu
Termin kontroli: 03.07.2020 r. do 03.07.2020 r.
Kontrola przeprowadzona na wniosek Starosty Brodnickiego w związku z prowadzonym postępowaniem administracyjnym w sprawie zmiany zezwolenia na przetwarzanie odpadów.
Zakres kontroli:
– kontrola w zakresie gospodarowania odpadami z wyłączeniem gospodarowania odpadami komunalnymi;
– kontrola przestrzegania warunków dotyczących ilości i jakości ścieków wprowadzanych do wód; lub do ziemi, określonych w pozwoleniach wodnoprawnych oraz pozwoleniach zintegrowanych.
Dokumentacja i przebieg kontroli dostępne w siedzibie Spółki.
5. Kujawsko Pomorski Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska Delegatura Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Toruniu
Termin kontroli: 30.11.2020 r.
Kontrola pozaplanowa przeprowadzona na wniosek Wiceprezesa NIK. Zakres kontroli:
– kontrola w zakresie gospodarki odpadami powstającymi w wyniku oczyszczania ścieków komunalnych, w tym w zakresie gospodarowania osadów ściekowych;
– kontrola przestrzegania warunków dotyczących ilości i jakości ścieków wprowadzanych do wód lub do ziemi, określonych w pozwoleniach wodnoprawnych oraz pozwoleniach zintegrowanych;
– ocena prawidłowości eksploatacji oczyszczalni ścieków oraz urządzeń służących do przeróbki komunalnych osadów ściekowych; – pobranie średniej dobowej próbki ścieków i oznaczenie procentu redukcji substancji zanieczyszczających
Dokumentacja i przebieg kontroli dostępne w siedzibie Spółki
11.1. Finansowe
Informacja o wyniku badania sprawozdania finansowego za rok 2019
Badanie rocznego sprawozdania finansowego przeprowadziła firma MSR Audyt Sp. z o.o. Zgodnie ze sprawozdaniem z badania biegłego rewidenta z dnia 23 marca 2020 roku, sprawozdanie finansowe:
RODO
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych (Obowiązek informacyjny)